сряда, 30 ноември 2016 г.

Сгряваща супа с гъби, лук и още нещо...

Честит първи сняг.
Изведнъж стана студено и на човек му се иска да хапне топла супа.
Тази се появи случайно. И е от вида "Я да видя какви налични продукти имам". 
Младежът-син толкова много хареса супата, че ме изнуди да напиша рецепта. Щял да си я сготви. Дали?! Затова с нея ще открия втория сезон на "10 рецепти, без които Кирил не може да оцелее". 
Както и да е, добре че ме строи да го направя, защото съставките на куп вкусни импровизирани ястия пропаднаха във времето, без да ги запиша. Понякога гледам снимките им и сама се чудя какво точно съм правила и какви подправки съм използвала.
И така: 

Продукти: 
200 гр бяло пилешко месо (разбира се, че може и от  бутчетата, но мъжете вкъщи признават само бялото месо от пилето) 
1 връзка пресен лук
1 малка глава стар лук
2 шепи спанак 
3 картофа средна големина
1 морков
4 бр гъби шийтаке
3-4 бр гъби кладница (или каквито имате налични други ароматни гъби) 
1-2 супени лъжици зехтин или друга, предпочитана от Вас мазнина
1 супена лъжица брашно
3-4 стръка магданоз
1.50 л гореща вода
сол и черен пипер на вкус 

Приготвяне:
Почистете и нарежете на ситно пресния лук, половината глава стар лук, спанака и моркова.
Задушете ги в мазнината под капак. Посолете със сол на вкус.
Залейте ги с горещата вода.
Обелете картофите и ги нарежете на половинки.Добавете ги във врящата супа.
В блендер смелете пилешкото месо заедно с другата половина от главата стар лук. Подправете получената кайма със сол и черен пипер. 
С влажни ръце оформете топчета с желана от Вас големина. Оваляйте ги в брашно.
Намалете силата на котлона. Супата трябва да къкри. Пуснете топчетата във водата. 
Отстранете пънчетата на гъбите шийтаке. Те са жилави и не са приятни за консумация. Почистете гъбите кладница то пръст, ако има такава. Измийте гъбите непосредствено преди топлинната им обработка. Много експерти твърдят, че гъби не се мият. Възможно е да е така, но никоя земна сила не може да ме накара да сготвя неизмита гъба. 
Нарежете кладницата и шийтакито на дребни парченца.
Веднага след като сте пуснали топчетата в супата, добавете и гъбите.
Извадете сварените картофи, намачкайте ги с вилица или с преса за пюре и ги върнете обратно в супата. Размийте брашното със студена вода и също го добавете. Оставете всички съставки да се варят заедно десетина минути.
Когато топчетата изплуват, супата е готова. Всъщност нищо не Ви пречи да опитате едно и да прецените готовността му.
Подправете с черен пипер и ситно нарязан магданоз.

Сипете си гореща, гъста, ароматна и вкусна супа, пуснете си хубава музика и се насладете на зимната картина. 
И да Ви е сладко.



6 коментара:

  1. "...защото съставките на куп вкусни импровизирани ястия пропаднаха във времето, без да ги запиша. Понякога гледам снимките им и сама се чудя какво точно съм правила и какви подправки съм използвала."
    Като че ли аз съм го казала! :) И при мен е така.
    Ели, чудесна супа! Най обичам такива ястия - импровизация и сбор от налични продукти.
    Лека вечер!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря за хубавите думи.
    Ще се постарая да записвам поне някои от импровизациите.

    ОтговорИзтриване
  3. Браво на Кирил:)
    Само картофа ще пропусна май, не съм фен на съчетаването му със спанак, и аз не знам защо, ама който обича си му е вкусно.
    Поздрави у дома, Ели!

    ОтговорИзтриване
  4. Здравей, мила Ели! :) Вчера направих чудесната супичка и много ни се услади! :) Единствената промяна е, че ползвах месо от бутчета и брашното винаги го запържвам или запичам на сух тиган. Благодаря за съвета да махна пънчетата от гъбите шиитаке, аз досега не бях купувала и пробвала, но скоро разбрах, че се култивират, така че често ще купувам, много са вкусни. Благодаря ти за рецептата! :) Много обичам такива пъстри супи! Хубава вечер и целувки!

    ОтговорИзтриване
  5. Мила Марианче, много се радвам, че си харесала супата.
    И аз бих я готвила с месо от бутчета на пилето, но народът вкъщи яде само бялото месо. Зная, че брашното се запържва. Но рецептата е пригодена за момъкът Кирил, а той никога няма да си играе с подобни детайли.
    Пожелавам ти хубава седмица. Поздрави от нашето семейство.

    ОтговорИзтриване
  6. Весел и вкусен Никулден и прекрасна седмица! :) Поздрави вкъщи и от нас!

    ОтговорИзтриване