понеделник, 30 януари 2012 г.

Врачанска „блага” чорба с овче месо



Продукти:
Около 400гр овче месо с кокал
Вода около 2.0 л
1 голяма глава стар лук
1 голям морков
1 сурова чушка
2 картофа
2 настъргани домата
шепа домашна юфка
няколко зърна черен пипер
сол и смлян черен пипер на вкус
чубрица

оцет при сервиране

Приготвяне:
Месото се сварява със сол и няколко зърна черен пипер.
Обезкостява се, нарязва се на малки парчета и се връща в бульона.
Бульонът е останал към 1.50л. Не се долива допълнително с вода.
Зеленчуците, без доматите, се добавят, нарязани наситно.
Когато всичко омекне, се прибавят настърганите домати.
Всичко ври около 5 минути. Добавя се натрошената домашната юфка.
Супата се подправя със смлян черен пипер и чубрица.
Ако има нужда се добавя още сол.
Консумира се гореща и подправена с оцет.

Супата е толкова вкусна, че се нарича „блага”.
Научила съм я от врачанската си баба.

4 коментара:

  1. Ели, много интересна чорба! Аз овнешко не ям, а и много други меса, но наистина ме впечатли и бих пробвала с някакво друго месо.

    Топла и уютна вечер!

    ОтговорИзтриване
  2. Искам купичка топла супа-обичам такива супи-така и не се научиха децата ми да ядат сварено месо.А е толкова вкусно.Готвя само за мен и мъжът ми,защото ни харесва и си го хапваме с удоволствие.
    Ели,твоята е върхът-само като я гледам и съм сигурна ,че е такава.
    Приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много съм радостна, че сте харесали тази чорбица. Благодаря ви.

      Изтриване