понеделник, 10 декември 2012 г.

Огретен с картофи

Огретен с картофи - това е едно от любимите ястия на Кирил. Лесно за изпълнение и вкусно. Става както за основно ядене, така и за гарнитура. Пиша рецептата специално за проекта   "10 рецепти, без които Кирил не може да оцелее".

Продукти:
1.200кг картофи
3 яйца
250 гр. сирене
3-4 супени лъжици олио
250 мл прясно мляко
сол и черен пипер на вкус

Приготвяне:
Картофите се нарязват на пръчици с дължина около 3 см и дебелина 0.80см.
Най-лесно става, когато се нарежат с кухненския робот с приставката за картофени пръчици. В тава с диаметър 30 см  се разстилат картофите. Посоляват се леко. Поливат се с олиото и се разбъркват.

Фурната се нагрява до температура 200 градуса Целзий с включен вентилатор. Тавата се поставя в средата на загрятата фурна. Картофите се запичат до розово.
Тук внимавате от опитване да не изядете половината материал.

Сиренето се натрошава и с него се поръсват картофите.

В купа се разбиват яйцата. Поръсват се  черен пипер. Прибавя се прясното мляко и сместа отново се разбива.

Заливат се картофите с разбитите яйца и прясно мляко.

Всичко се разбърква и тавата се поставя отново във фурната, за да се изпече окончателно огретенът.
Сервира се топъл и по желание с кисело мляко.


4 коментара:

  1. Обожавам огретен! Веднага се черпя с този и добре ми припомни скоро да приготвя и аз:)

    ОтговорИзтриване
  2. Предлагам да увеличиш бройките за Кирчо. И ако може - виж по-меснати да му предложиш.
    По рецептата няма коментари, тя си е твоя - тъй си се прави и на мен много ми СЕ харесва :)

    ОтговорИзтриване
  3. Какъв интересен проект!:) Усмихна ме! Огретен обожавам, а не съм правила от години... Чуден е твоя! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря ви за проявения интерес и одобрение на тази супер мързелива рецепта.
    Пепи, не се притеснявай. Първо, ще направя втора част на проекта за рецепти, които ще спасят Кирил от гладна смърт. И второ, отдавна съм му показала подходящия раздел в твоя блог (например "Мусаката скъпи, Ники..."). Стига да има желание да се научи да готви, информация колкото си искаш.

    ОтговорИзтриване