неделя, 16 декември 2012 г.

Кифлички със сирене и ким

Кифлички със сирене и ким е нещо традиционно.
Но всеки си има негова рецепта. Точно така ги правеше  моята майка. Основно те са свързани със студентските ми години. Пътувах за София и от багажа ми се носеше омайващият  аромат на току що изпечени кифлички. Сега синът ми е влюбен в тях. И колкото да мрънкам, и да се опитвам да се измъкна, на финала все пак се съгласявам да ги направя. Особено като измъкне довода, че няма да си вземе изпитите, ако няма кифлички. Така ме изнуди да му направя по време на сесия  Лимонов чийзкейк.


Продукти:
За тестото: 
1 пакетче суха мая или 1/2 кубче жива мая
2 яйца
1 супена лъжица захар
1 чаена чаша (200мл) топличко прясно мляко
3/4 чаена чаша мазнина по избор (Смес от масло и олио, мас и олио или мас и масло. Може смес от трите вида мазнина или само един вид. Или зехтин).
1 чаена лъжичка сол
Около 700гр. брашно 

За плънката:
250 гр. сирене
1 яйце + 1 белтък
1 жълтък за намазване
ким и сол за поръсване отгоре
  
Приготвяне: 
Маята със захарта и малко от млякото се разбъркват добре.
Добавя се брашно, за да се получи рядка каша.
Оставя се да втаса.
В голяма купа се изсипва брашното. Прави се кладенче и в него се изсипват втасалата мая, солта , разбитите яйца, мазнината и останалото прясно мляко.
Омесва се  меко тесто, но да не лепне и да може да се точи . При нужда се добавя още брашно за доомесване.
Покрива се с влажна кърпа или свежо фолио и се оставя да втаса.
Втасалото тесто се разделя на 5 топки. Всяка се разточва на кора с дебелина 3-5 мм, изрязва се кръг и се разрязва на сегменти. Големината им зависи от предпочитаният размер на кифличките. Аз изрязвам обикновено кръг с диаметър 25 см и го разделям на 8 части.
В края на широката част на всеки сегмент се слага по малко от плънката. 
Завиват се кифличките и се подреждат върху намазана с олио тава или върху хартия за печене.
Оставят се да втасат.
Втасали се намазват с жълтък, разбит с 1 супена лъжица мляко.
Кифличките се поръсват се със сол и ким.
Тавата се поставя на средната решетка на предварително загрята фурна при включен вентилатор. Първоначално температурата на фурната е около 175о С, после се намалява на 150о С.
Кифличките се пекат до златисто, като отдолу трябва да са светлокафяви.

7 коментара:

  1. Хи, как те манипулира Кирил :)
    Ама искам да ти кажа, че ти този път много удържа на натиска. Хич да не е - две-три седмици откара на отказ.
    А виж какви ска хубави, а?

    ПП: Изядохте ли ги?

    ОтговорИзтриване
  2. И в молекулярната биология бих се зачела, ако някой ме подхранва с такива кифлички!
    Весели дни и успех на изпитите!!!

    ОтговорИзтриване
  3. Чудесно изглеждат! И мен ме върнаха в студентските ми години и чак вкусът им усетих :) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Децата са доста изобретателни, когато трябва да постигнат своето!:) Но пък синът ти има право - на такива ухаещи кифлички не се устоява!
    Приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
  5. Подобни солени кифлички с мая не съм правила, та си записвам рецептата и непременно ще я пробвам! Хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  6. Традиционни, но много вкусни! Обожавах ги като дете! Весели предпразнични дни!

    ОтговорИзтриване
  7. Страхотни и много ароматни кифлички,Ели!Обичам с ким,много ми харесаха и как хубаво си ги завила,как няма да те врънка младежа да му направиш,знае той какво да иска!Весели празници!

    ОтговорИзтриване