четвъртък, 22 март 2012 г.

Соленки с кашкавал

Нямах никакво намерение днес да публикщавам рецепти в блога си.
Денят си течеше кротко, с обичайния работен ритъм.
И в един момент, с чаша кафе пред мен, реших да се разнообразя от рутинните служебни задължения.
Нали и аз съм в отбора на кулинарите, които си навират носа къде ли не, само като видят рецепта, седнах да разгледам притурка № 2 с рецепти на Варвара към в. "Всеки ден".
Какво бе изумлението ми, когато видях рецепта "Соленки с кашкавал" и към тях отпечатана моя снимка. Най-нагло открадната. Черно-бяла, размазана, орязана. Името ми изхвърлено, разбира се.
Но аз веднага я познах, защото кашкавалът се е разтекъл и самите соленки са подредени на пирамидка. Прегледах си архива и установих, че за тази рецепта съм направила "само" 8 снимки. Друг път ги докарвам до 30, ама в случая съм минала с по-малко бройки.
Рецептата е различна от моята и нямам претенции за нея. Използвали са маргарин. Скъпа Йоли, какво ще кажеш по въпроса за този продукт. И аз го презирам. Или масло или нищо.
Но това с кражбата на снимките... Всички блогери знаят как се краде безобразно, издават се книги, вестници и какво ли още не с труда на хората.
Ама блазе им на тези, след като опряха до моите любителски снимки.

Ето и въпросната снимка



И ето оригиналът.


А ето и моята рецепта за тези наистина вкусни соленки.

Продукти:250 гр. меко масло
1 чаена лъжичка сол
1 яйце
3/4 кафена чашка прясно мляко
Около 1/2 кг брашно
Настърган кашкавал

Приготовление:
От брашното, 1 жълтък, прясното мляко, маслото и солта се омесва еластично тесто. Разточва се кора с дебелина 1 см, нарязва се на форми по желание. Соленките се намазват с разбития белтък и се поръсват с настъргания кашкавал. Пекат се във предварително нагрята до 175 градуса фурна, докато станат златисти.

9 коментара:

  1. Ели,
    явно се случва често, сигурно е неприятно, но поне ние знаем къде е истината!
    Да ти кажа много хубаво ти се е разтекъл кашкавалът;) И ще "открадна" и аз рецептата ти, за да ги направя у дома!

    ОтговорИзтриване
  2. Не сам ще кажа на всички, които обичат хубавата,вкусната и качествената храна - НЕ ЯЖТЕ МАРГАРИН ЗА НИЩО НА СВЕТА!!!!, ами ще кажа и на читателите на този блог, че точно тези соленки лично съм ги опитала на гости у Ели!Това е невероятно безобразие!И коя е тази Варвара за Бога?

    ОтговорИзтриване
  3. Ели,прекрасни соленки!За съжаление това с краденето на снимки няма да спре-поне да беше цветна снимката от вестника...
    Не се ядосвай-бъди здрава и се радвай на живота!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Аз не бих се ядосвала много, да, неприятное, но само в първия момент! Блогът за мен поне, е за забавление и собствено удовлетворение! Освен това нокой не може да ти открадне хубавите мигове с виртуалните приятели! Хубави почивни дни ти желая и добро настроение!

    ОтговорИзтриване
  5. Аз пък се ядосвам. Ама много. Защото знам колко време ми отнема да снимам, да преглеждам и да си оправям снимките. В много случаи - докато моите хора вече нервно препитват колко пъти трябва да обиколя тази чиния.
    Ели, търси телефона на вестник а от редакцията и си потърси правата. Най-малкото им дай да разберат, че хората не са слепи и глухи и знаят за техните лъжливи списващи рецепти.

    ОтговорИзтриване
  6. Вече сме изпратили писмо до редакцията. Не че ще обърнат внимание, но все пак. Да не мислят, че хората нищо не забелязват.

    ОтговорИзтриване
  7. Елигард,много хубави соленки имного неприятна кражба,защо не пишеш името си така ,че да немогат да вземат снимките .

    ОтговорИзтриване
  8. заплаши редакцията със съд.

    ОтговорИзтриване
  9. MAZES, благодаря ти за коментарите и подкрепата. Много се радвам че си харесала соленките.
    Заплаших редакцията със съд. Не очаквам да реагират.
    За сметка на това във вчерашния брой на същия вестник са публикувани за реклама на книжките на Варвара малки снимки. Едната от тях е открадната от Йоли.
    Снимки на Юлия, Йоли и Пепчо мога да позная със завързани очи, както се казва.
    Това е положението.
    Наистина трябва да взема мерки и да си изписвам името по друг начин.

    ОтговорИзтриване