неделя, 25 март 2012 г.

Сладки "Безета"

Мисля  да започна нов раздел "Моите любими сладки".
Обичам да правя сладки. Интересно ми е и не ми тежи, че кисна с часове край фурната.
Опитвам се в някои случаи да мина с готови, но винаги съм разочарована. Обикновено миришат на маргарин или пък имат индустриален аромат. И затова се заемам и си правя сама сладки.
И ще събера рецептите, които ми харесват на едно място. Ще включа тук и публикувани вече рецепти. Те не са много, така че имам доста да поработя.
В началото на новия раздел ще представя сладки "Безета". Те са ми най-любими. Винаги ги свързвам с празници от детство ми. В по-късни години самата аз започнах да ги въртя с голямо удоволствие. Семейството и приятелите ми също са  доволни. Обикновено споделям сладките с повече хора. Така де, няма само аз да поглъщам калории я!


Продукти:

За тестото:
3 жълтъка
3 супени лъжици захар
180гр. разтопена, но хладка свинска мас
200мл. прясно мляко
мая колкото орех
кора от лимон
около 0.600кг. брашно и още малко за доомесване при нужда
щипка сол

За плънката:
 
3 белтъка
1 чаша от 200мл. захар
1 чаена чаша нарязани орехи

Приготвяне:
Брашното се изсипва и се прави кладенче. В него се поставя щипката сол, разбитите жълтъци, течната мас, маята, размита в прясното мляко, захарта и кората от лимон.
Омесва се меко тесто, но да може да се точи.
Взема се част от тестото и се разточва върху леко набрашнена повърхност правоъгълник с размери приблизително 15см/30см.
Намазва се с плънката и се навива на руло.
Нарязва се на кръгчета с дебелина около 5мм. Подреждат се върху хартия за печене и се обръщат, като по този начин приличат на охлюви.
По същия начин се обработва и останалото тесто.
Пекат се при температура около 175 градуса Целзий, като във втората фаза фурната се
намалява на 150 градуса Целзий. Готовите сладки трябва да са леко розови, а плънката
от белтъци и орехи – суха и почти бяла.

Колкото рулото е по-тънко, толкова сладките стават по-малки. 


4 коментара:

  1. Ммммммм,винаги като ги има обикновено съм преяла у вас с нещо друго!!! Я си направи изводите?Трябва да намерим решение все пак !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мила Йоли, ами какво да направя, като обичаш повече шкембе чорба от сладки. Не страдай, пак ще ги направя.

      Изтриване
  2. Чудесна идея ще бъде и тази серия с избрани рецепти, Ели!
    Страхотни са Сладките Безета, а с нетърпение очаквам и едни мои фаворити -
    Благодаря ти!
    Сърдечни поздрави, хубава нова седмица,
    много усмивки и пролетно вдъхновение,Диана

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Диди, много ти благодаря за хубавата оценка.
      А сладките, които са ти фаворит, са следващите в списъка.

      Изтриване